fbpx

Keda-Dakwerken B.V.

Artikel 1 – Definities

1. Keda-Dakwerken: Keda-Dakwerken , gevestigd te Maassluis, KvK-nummer 93083912.

2. Klant: degene met wie Keda-Dakwerken een overeenkomst is aangegaan.

3. Partijen: Keda-Dakwerken en Klant samen.

4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en
leveringen van diensten of producten door of namens Keda-Dakwerken.

2. Keda-Dakwerken en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

3. Keda-Dakwerken en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van
anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes

1. Aanbiedingen en offertes van Keda-Dakwerken zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
2. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Keda- Dakwerken en de Klant dit schriftelijk afspreken.

Artikel 4 – Aanvaarding

1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Keda- Dakwerken de offerte of het aanbod alsnog binnen 3
dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Keda-Dakwerken slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft
bevestigd.

Artikel 5 – Prijzen

1. Keda-Dakwerken hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of
verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

2. Keda-Dakwerken mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

3. Keda-Dakwerken en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders
wordt afgesproken.

4. Keda-Dakwerken mag tot 10% van de richtprijs afwijken.

5. Keda-Dakwerken moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer
dan 10% hoger uit gaat vallen.

6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

7. Keda-Dakwerken mag de prijzen jaarlijks aanpassen.

8. Keda-Dakwerken zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

9. Een consument mag de overeenkomst met Keda-Dakwerken opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn

1. Keda-Dakwerken mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.

2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 7 dagen na oplevering hebben voldaan.

3. De betalingstermijnen die Keda-Dakwerken hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Keda-Dakwerken aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

4. Keda-Dakwerken mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 7 – Gevolgen te late betaling

1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Keda-Dakwerken de wettelijke rente per maand voor niethandelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen
aan Keda-Dakwerken.

3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Keda-Dakwerken zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.

5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Keda-Dakwerken op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Keda-Dakwerken, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 8 – Retentierecht

1. Keda-Dakwerken kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Keda-Dakwerken heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan KedaDakwerken.
3. Keda-Dakwerken is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

Artikel 9 – Verzekering

1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en
waterschade, en diefstal:

– geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

– zaken van Keda-Dakwerken die bij de Klant aanwezig zijn

– zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

2. De Klant geeft op eerste verzoek van Keda-Dakwerken de polis van deze verzekeringen ter inzage.

3. De Klant moet op eigen kosten een CAR-verzekering afsluiten, tenzij anders is afgesproken.

4. De Klant kan geen aanspraak maken op vergoeding van schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt, tenzij anders is afgesproken.

Artikel 10 – Montage en of installatie

1. Hoewel Keda-Dakwerken zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt
hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.

Artikel 11 – Garantie

1. Wanneer de Klant en Keda-Dakwerken een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Keda-Dakwerken enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

2. Keda-Dakwerken hanteert een algemene garantietermijn van 10 jaar op volledige dakrenovaties waarbij alle elementen worden opgepakt door Keda-Dakwerken. Dit houdt de nieuwe dakbedekking/pannen alsook het houtwerk eronder in.

3. Iedere vorm van garantie komt te vervallen indien een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik daarvan of gebruik na onjuiste opslag of onderhoud daaraan door Klant en/of derden. Keda-Dakwerken hanteert geen garantie op het moment dat de factuur van de werkzaamheden niet voldaan zijn.

Artikel 12 – Uitvoering van de overeenkomst

1. Keda-Dakwerken voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.

2. Keda-Dakwerken mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.

3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.

4. De Klant moet ervoor zorgen dat Keda-Dakwerken op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

5. Zorgt de Klant er niet voor dat Keda-Dakwerken tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 13 – Informatieverstrekking door de Klant

1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Keda- Dakwerken.

2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Keda- Dakwerken de betreffende bescheiden.

4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Keda-Dakwerken redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 14 – Intellectueel eigendom

1. Keda-Dakwerken behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.

2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van KedaDakwerken aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

Artikel 15 – Geheimhouding

1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Keda-Dakwerken ontvangt geheim.

2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Keda-Dakwerken waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan KedaDakwerken schade kan berokkenen.

3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.

4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

– die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant

– die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht

5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 16 – Boetebeding

1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan KedaDakwerken voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
6. Keda-Dakwerken mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

Artikel 17 – Vrijwaring

1. De Klant vrijwaart Keda-Dakwerken tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Keda-Dakwerken geleverde producten en/of diensten.

Artikel 18 – Klachten

1. De Klant moet een door Keda-Dakwerken geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Keda-Dakwerken daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Keda-Dakwerken hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Keda-Dakwerken hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Keda-Dakwerken.
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Keda-Dakwerken andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 19 – Ingebrekestelling

1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Keda-Dakwerken.

2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Keda-Dakwerken ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 20 – Aansprakelijkheid Klant

1. Wanneer Keda-Dakwerken een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 21 – Aansprakelijkheid Keda-Dakwerken

1. Keda-Dakwerken is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer Keda-Dakwerken aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Keda-Dakwerken is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Keda-Dakwerken aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag
uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

Artikel 22 – Vervaltermijn

1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Keda-Dakwerken vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 23 – Ontbinding

1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Keda-Dakwerken toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Keda-Dakwerken nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Keda-Dakwerken in verzuim is.
3. Keda-Dakwerken mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Keda-Dakwerken kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 24 – Overmacht

1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Keda-Dakwerken door de Klant niet aan Keda-Dakwerken kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:

– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp

– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen

– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen

– computervirussen

– stakingen

– overheidsmaatregelen

– vervoersproblemen

– slechte weersomstandigheden

– werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Keda- Dakwerken 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Keda-Dakwerken kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Keda-Dakwerken de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Keda-Dakwerken hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Keda-Dakwerken hiervan voordeel heeft.

Artikel 25 – Wijziging overeenkomst

1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Keda-Dakwerken de overeenkomst aanpassen.
2. Het staat Keda-Dakwerken vrij de overeenkomst met Klant op elk gewenst moment schriftelijk op te zeggen, tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.
3. Als de Klant de overeenkomst opzegt en Keda-Dakwerken is nog niet begonnen met de uitvoering van de overeenkomst, is de Klant verplicht dertig (30) % van de overeengekomen aanneemsom te voldoen aan Keda-Dakwerken, zulks met het oog op het positief contractsbelang dat Keda-Dakwerken zou hebben genoten indien hij de overeenkomst wel had kunnen volbrengen. 4. In geval van opzegging door de Klant op het moment dat Keda-Dakwerken reeds is begonnen met de uitvoering van de overeenkomst, is de Klant het bedrag verschuldigd dat gelijkstaat aan de reeds uitgevoerde werkzaamheden, vermeerderd met dertig (30) %, met het oog op voornoemd positief contractsbelang.

Artikel 26 – Wijziging algemene voorwaarden

1. Keda-Dakwerken mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Keda-Dakwerken altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Keda-Dakwerken zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

Artikel 27 – Overgang van rechten

1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Keda-Dakwerken aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Keda-Dakwerken.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 28 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.

2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Keda-Dakwerken bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 29 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Keda-Dakwerken is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Keda-Dakwerken is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Keda-Dakwerken, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Opgesteld op 01 maart 2024.

 

Laat uw dak gratis inspecteren door een vakkundige dakdekker en voorkom onkosten.

Voorkom extra kosten aan uw dak!

Laat uw dak gratis inspecteren door een vakkundige dakdekker!